Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/mileboc/public_html/nematoder/forum/common.php on line 106
Erfarenheter av Nemaslug? : Nemaslug nematoder

Erfarenheter av Nemaslug?

Fråga om nematoder och dela med dig av dina erfarenheter av att använda nematoder mot mördarsniglar.

Erfarenheter av Nemaslug?

Inläggav Anders tis 27 maj 2008, 01:44

Ni som redan börjat använda nematoder, vilka erfarenheter och resultat har ni fått? Svara och berätta gärna.

Jag fick t.ex. ett mail idag, utdrag ur mail: "...vi har trädgård mot en mindre skog mitt i samhället. Vi vattnade med nemaslug i tomtgränsen mot skogen ca30cm brett sen har vi hållt detta fuktigt genom att vattna på kvällarna.Vi har inte sett några sniglar innanför på våra tomter sedan detta gjordes,vilket gör oss nöjda tidigare år har jag plockat hundratals varje kväll.Vi har inte plockat någon snigel nu p.g.a. att inte bryta någon pågående kedja."

Skriv gärna fylligt och berätta.
Användarvisningsbild
Anders
Site Admin
 
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 27 maj 2008, 01:44

Re: Erfarenheter av Nemaslug?

Inläggav nordinhanover tor 29 maj 2008, 00:05

Nemaslug är görbra alltså.
nordinhanover
 
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 29 maj 2008, 00:04

Re: Erfarenheter av Nemaslug?

Inläggav Melbus ons 04 jun 2008, 14:51

Jag behandlade en lövhög och ett intilliggande snigelfavoritställe med Nemaslug för ca en månad sedan och där är det nu helt tomt på sniglar.
Nu har det ju varit antingen kallt eller väldigt varmt och torrt så kamraterna håller sig kanske under jord men det verkar ändå som det har en bra effekt.
Planerar att köra en behandling till om tre veckor och sedan en i höst för att ta kål på övervintrarna.
Bor i Järfälla, Stockhom.
Melbus
 
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 14:44


Återgå till Nemaslug nematoder

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
Motigo Webstats - Free web site statistics Personal homepage website counter